Effectief pop-ups gebruiken 

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen pop-ups of andere varianten vervelend vinden, toch blijkt het dat pop-ups conversie verhogend zijn en dus wél effectief! Vaak is het voorstellen hiervan wel een uitdaging en vinden tegenstanders het vaak teveel of irritant op een website. Meten is weten en dit uitschakelen kan altijd nog, wij vertellen je verschillende redenen waarom pop-ups effectief zijn!

Hoe gebruik je pop-ups?

Pop-ups kunnen gebruikt worden door het weggeven van interessante content marketing zoals: Whitepapers, presentaties, E-books, interactieve vragenlijsten, stappenplannen en verschillende tips of kalenders. Al deze content wordt natuurlijk niet voor niks weggegeven aan de klant, de organisatie krijgt hier data voor terug waardoor zij weer nieuwe prospects hebben.

Hoe ga je aan de slag?

Het is ten eerste belangrijk om te gaan kijken wat de juiste tooling is voor jouw organisatie. Naast pop-ups is de keuze ruim, je kunt ook voor een drop-down banner, exit-intents of slide in kiezen. Verschillende tools zijn bijvoorbeeld: Hubspot, Ninja Pop-ups en SumoMe. De beste manier om te bepalen welke tooling het beste bij jouw past ligt geheel aan het doel en budget dat je hebt.

Meten is weten, ook bij het instellen van pop-ups is het belangrijk om je doelstelling scherp te hebben en te weten welke doelgroep je wilt bereiken. En natuurlijk dat de content die jij gaat aanbieden ook daadwerkelijk past bij jouw organisatie. Nadat de tooling en het juiste content middel is ingesteld moet dit wel getest, gemeten en geoptimaliseerd worden om het beste resultaat te bereiken uit jouw pop-up tooling.

Tips bij het gebruiken en optimaliseren van je tooling! 

  1. Gebruik interessante content dat relevant is voor de wensen en behoeften van je doelgroep. Als jouw doelgroep enthousiast wordt van je content, wordt de stap naar de downloadknop kleiner!
  2. Stem jouw content goed af met de rest van de website. Biedt de content aan op blogartikelen of andere pagina’s die aansluiten op het onderwerp van jouw pop-up.
  3. Houdt de bezoeker geboeid, laat de pop-up niet elke keer zien als de bezoeker weer op de website komt, geef een tijdslimiet aan in je tooling.
  4. Denk aan je branding! De kleuren en schrijfstijl moeten matchen met je website natuurlijk. Voeg wel een opvallende call-to-action toe aan de pop-ups of slide-ins.
  5. De pop-up boxen moeten getest worden, zorg dat de testperiode op lange termijn uitgevoerd wordt. Zodat er voldoende betrouwbare data wordt verzamelt om een conclusie te vormen.

Ben je benieuwd hoe jij je doelgroep het beste kunt aanspreken door pop-ups toolings te gebruiken of wil jij strategische doelen stellen? Wij helpen je erbij. Bel 040 303 58 58 of mail naar info@bureaujaxx.nl voor een passend advies!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *