wat is conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie, en hoe behaal je het?

First things first: wat is conversie-optimalisatie: conversie optimalisatie zijn alle inspanningen die een organisatie doet om meer conversies te behalen. Conversies zijn de gewenste actie, die je wilt dat je bezoeker uitvoert en deze is voor elke organisatie anders. Zo zijn conversies in de e-commerce aankopen die plaatsvinden op een webshop. Lees hieronder wat je kunt doen om daadwerkelijk je conversies te verhogen!

Zo ga je aan de slag met conversie optimalisatie!
 
Met onze uitleg en tips weet jouw organisatie zometeen meer over conversie optimalisatie. Zeer waardevol, want elke organisatie wil een bezoeker op zijn website omzetten in een (potentiële) klant door deze een aankoop te laten doen of een contactformulier in te laten vullen. Ook een contactformulier is een goed voorbeeld van een conversie. 

Ga Mobile First voor meer conversies 

Intussen weet je wel dat de trend voor mobiele gebruikers alsmaar stijgend is. Ontwerp daarom eerst de pagina’s voor jouw website op mobiel en controleer daarna hoe het eruit ziet op desktop en tablet en maak vanuit deze constructie aanpassingen. Het is vanuit het ontwerpstandpunt eenvoudiger om van een klein ontwerp op te schalen, dan om alles van een groot scherm op een klein scherm te proppen. Houdt hierbij vooral rekening met te kleine buttons op touchscreen apparaten.

Personaliseer de klantervaring

Door het niet personaliseren van een website loop je als bedrijf veel conversie mis. Een feilloze customer journey met aangepaste landingspagina’s draagt namelijk bij aan meer conversies. We bedoelen hiermee dat je een doelgroepsegment aanspreekt en zorgt dat je advertentietekst of beschrijving in de zoekresultaten feilloos overeenkomt met de tekst op de landingspagina. Blijf de juiste doelgroep aanspreken met de juiste boodschap! Website personalisatie zorgt niet alleen voor minder afhakers, het heeft ook veel impact op de loyaliteit, terugkomende klanten en referenties. Doordat de informatie gepersonaliseerd, is voelen bezoekers zich begrepen en gewaardeerd.

A/B testen voor conversie optimalisatie

Met de Bayesian Calculator kun je aan de hand van een controlevariant en een testvariant laten berekenen of jouw conversies of conversiepercentage er op vooruit gaan of juist niet. Je houdt hierbij de periode aan vóór de optimalisatie aanpassingen en de periode daarna. Je geeft het aantal gebruikers en conversies in van beide periodes en een optimalisatie-idee is niet meer random!

Pak slechte reviews aan

We gaan hier niet nogmaals herhalen hoe goed reviews zijn voor social proof en conversie optimalisatie, want bezoekers zijn intussen wat sceptisch over reviews. De tip is daarom om negatieve reviews zeker niet te verwijderen, maar de klacht op te lossen met de klant en vervolgens te vragen of deze zijn review wilt aanpassen. En wist je dat een ontevreden klant omzetten in een tevreden klant eerder een vaste want wordt dan ene klant die super goed is voor je klantenbinding. Deze klanten zijn vaak tevredener en loyaler aan jouw merk.

Heb jouw organisatie tijd of de vaardigheden niet om conversie optimalisatie toe te passen, maar wil je wel graag meer conversies? Neem gerust contact met ons op! Bel: 040 303 58 58 of mail naar info@bureaujaxx.nl

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *